Kiedy robić zdjęcia, aby osiągnąć sukces - o słońcu słów kilka

by - 09:06


Witam Was moi drodzy po raz pierwszy w sierpniu. Czas płynie bardzo szybko i tak właśnie było z polem słonecznikowym, którego szukałam praktycznie całe wakacje. I choć nie była to łatwa sprawa (nie wiem co się stało z tymi wszystkimi słonecznikami :/) to udało mi się w końcu je znaleźć na drugim końcu miasta. Nie czekając chwili dłużej wybrałam się, aby zrobić tam zdjęcia i jak się okazało był to już ostatni dzwonek, ponieważ słoneczniki już powoli chyliły się ku ziemi. Cieszę się jednak, że udało mi się znaleźć i pokazać je na zdjęciach, ponieważ każdego roku uwielbiałam robić sesję w słonecznikach i tym razem bardzo mnie to męczyło, że nie mogłam niczego znaleźć. Tym razem w takich pięknych okolicznościach przyrody nie mogło zabraknąć kapelusza, który towarzyszy mi przez całe wakacje i w cudowny sposób ozdabia moje zdjęcia. Kocham kapelusze, a ten słomiany strasznie przypadł mi do gustu. Do niego dobrałam delikatny, letni kombinezon, który idealnie nadaje się na słoneczne dni i wieczory. Jest bardzo wygodny, a do tego bardzo kobiecy. Jednak chciałabym przejść do tego, o czym chciałam dzisiaj napisać. Te zdjęcia udało mi się zrobić w tak zwanej golden hour, czyli przy powłoce powoli zachodzącego słońca, a teraz zapraszam na kilka moich wskazówek kiedy robić zdjęcia, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty!

Na zdjęcia, czy wyjdą one świetnie, a może słabo wpływa wiele różnych czynników. Ale nie trzeba być profesjonalistą, żeby dostrzec kilka podstawowych zasad. Przede wszystkim naszym głównym sprzymierzeńcem, ale również wrogiem jest słońce! To słońce w głównej mierze decyduje, czy zdjęcie nie będzie prześwietlone, a może zbyt ciemne. Wybierając się na sesję w terenie musimy być odpowiednio przygotowani w zależności od pogody. W słoneczne dni warto wybrać się na zdjęcia z rana, gdy słońce dopiero zaczyna wznosić się nad horyzontem, czyli gdzieś do godziny 10;30 lub wieczorem, gdy po 17;00 powoli zaczyna opadać. Zdjęcia w ciągu dnia będą mocno prześwietlone, a także ciężko będzie zadbać o dobrą mimikę twarzy przy rażących promieniach. Wtedy mamy też możliwość trafić na wspomnianą wcześniej golden hour, gdy powłoka na niebie może dodatkowo pięknie podsycić nam kolor naszych zdjęć. Oczywiście dużo pracy po zrobieniu zdjęcia trzeba wykonać w programie, ale jeśli zrobimy je w lepszych warunkach to efekty końcowe będą doprawdy zachwycać i nie przysporzą nam wielu problemów podczas obróbki. Jest to jednak problem letni, gdy słońca mamy tak dużo, że aż czasami przeszkadza w robieniu zdjęć. Inaczej sprawa ma się w innych porach roku, a już szczególnie w zimie, gdzie ten przedział godzin nadających się na zdjęcia bardzo się kurczy mniej więcej od 10;00 do 14;00. I oprócz wąskiego gardła i tak jesteśmy zdani na pogodową łaskę. Stąd moja rada, aby wykorzystać ten letni i jesienny czas i przygotować sobie więcej zdjęć w zanadrzu. Co prawda nie przedstawią one zimowej scenerii, ale czasami będzie bardzo przyjemnie poprawić i ocieplić sobie humor w te przyszłe zimowe wieczory. 

Dajcie znać jak podobają się Wam zdjęcia! Może macie jakieś Wasze sposoby, aby zdjęcia wychodziły idealnie? Podzielcie się nimi w komentarzach ;)






You May Also Like

11 Comments

  1. Zazwyczaj robię zdjęcia po prostu kiedy mam wenę ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wena to też jest podstawową rzecz ale słońce gra ogromną rolę 😄 pozdrawiam

      Usuń
  2. Pięknezdjecia takie słoneczne i ciepłe

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna jesteś i przepięknie zrobione zdjęcia!
    Pozdrawiam :)

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. zawsze mam problem z zrobieniem tego typu zdjęć ;-) Twoje są przecudowne ,to tło ,światło - mega efekt :-)

    zapraszam do mnie http://beautybookbyme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku jaka jesteś śliczna, a słoneczniki.. jeszcze bardziej uwypuklają Twoja urode :)
    Moje ślubne zdjęcia też były w słonecznikach... miło się wspomina :)
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słoneczniki są cudowne! Twoje zdjęcia musiały wyjść cudnie 😍

      Usuń
  6. Piękna sesja, ja akurat pole takie mam za oknem bodajże za innymi polami :)
    Pozdrawiam, Weronika S.
    pasjeweroniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się podobają twoje wykonane zdjęcia, aby mi ktoś takie zdjęcia zrobił profesjonalne musiałabym wynająć fotografa, mój mąż niestety kiepsko robi zdjęcia kiedyś z koleżanką robiliśmy zdjęcia różnych miejscach najbardziej mi się spodobał lawenda i te cudne zapachy w tym roku byłam na te same miejsce i niestety tylko już są zboże mam nadzieję że będą za rok watpie. Te zdjęcia mi się podobają ma ciepły kolor i mam wrażenie,że słońce zachodzi

    OdpowiedzUsuń